tisdag, september 25, 2007

at Starbucks


Det trådlösa internetet i lägenheten fungerar ej, så det får bli en tur till Starbucks för en timmes chill och kaffe med sojamjölk. Idag åker Mathilda och Kammen hem till Sverige medens Tilda och Michi tågar vidare till Milano.


Jag har två nycklar till en lägenhet på Boulevard Saint Germain i Paris 6e arrond. rätt nice. Men jag är sjukt rädd inför den ensamma månaden som kommer. Jag har jobb på Bugsy's lunch och kvällar. På fredag ska jag jobba 19-C ( C betyder Closing) Skräckblandade känslor för jag har fan ingen aning om hur jag ska komma hem på säkrast sätt. Metro är helt uteslutet, Taxi kan funka för man kan beställa en bil till restaurangen, Cykla känns som hemma lite mysigt men samtidigt hur kul är det att trampa hem på breda folktomma avenyer.


Nu är Sofia här och minglar lite, hon börjar igen 16.00 och då ska hon leka med två söta ungar.



Jag behöver en kram av min mamma just nu.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej S!!!
Ca va? Du jobbar o står i.. men var det ce Jeudi som du får nycklarna dina? Träffas allesammans nu på söndag?
A tot Bisous Joanna