torsdag, oktober 26, 2006

BREAKING NEWS!


Johan, 18, såg kraschen


”Jag såg inga överlevande”
Johan, 18, satt i sin bil och såg på håll när planet tappade ena vingen. – Sedan störtade det rakt ner i vattnet. Jag såg inga överlevande, berättar han för aftonbladet.se. – Vi arbetar fortfarande som om det är en livräddningsinsats, säger brandbefäl vid olycksplatsen


Johan var på väg till skolan när kraschen inträffade. – Först hörde jag ett dån och trodde att ett stridsplygplan kört förbi. Men sedan såg jag det lilla planet tappa ena vingen och sedan störta rakt ner i vattnet. Avståndet var cirka 200 meter mellan Johan och kraschplatsen. – Jag stannade bilen och sprang ut och tittade efter överlevande. Jag såg ingen, berättar han. Efter cirka tio minuter kom räddningstjänsten ut med sin första gummibåt. – Det såg hemskt ut och var inte roligt att se, säger Johan. – Vi gör vårt yttersta för att hjälpa de som eventuellt är vid liv, säger Eva Ljungkvist, vakthavande brandingenjör vid räddningstjänsten i sydöstra Skåne till aftonbladet.se. Hon kan inte bekräfta hur det gått för de fyra personer som färdades i planet. – Men vi arbetar fortfarande som om det är en livräddningsinsats, säger hon vid 15-tiden. Planet ligger på 6-7 meters djup. Det har slitits sönder i delar. – Vi har hittat delar av planet, säger Eva Ljungkvist.

KÄLLA: aftonbladet.se