måndag, november 19, 2007

ABOUT THIS AND ALL THAT


Lets go.

Jag är i Paris.
Jag kom hit den 5 september.
Jag bodde först 3 veckor med Jenny i en lägenhet som hade takterrass.
Jag åkte till Paris för att jag ville det, för det är en skön stad.
Under de 3 första veckorna åkte jag i en känslomässig berg&dal-bana då det var mycet trix+fix med jobb och boende.

Sen löste allt sig.

#1 JOBBET
Jag fick jobbet på Bugsy's bar som servitris/bartender. Jag gillar det som fan och alla jag jobbar med är roliga. Anders är svensk, Ollie är engelsk likaså Tim, sen har vi Sonja(Australien) och Eva(Polen) som jobbar luncherna. Alla är runt 24,25 år och dom tycker jag är ung men mogen för min ålder.

#LÄGENHETEN
Efter många om och men så fixade jag och Anna en studio i Paris bästa område. Saint Michel. Livligt på ett bra sätt och vackert som in i gatan. Hyran är helt okej och vi är som ett par.

Jag jobbar cirka 5 dagar i veckan. Luncherna är go go go medens kvällarna är roliga då alkohol finns med i bilden. Jag är en outbildad bartender som kan göra, Mojito, Caipirinha, Cosmo, Apple Martini, Sex on the Beach, Long Island, Whisky Sour, Strawberry Daiquiri.


Livet är bra och jag vet inte vad som kommer här-näst. Jag vet bara att jag ska börja skriva här mer och att min kamera ska dammas av och resultaten hamnar här.


Stephanie's Paris Life
live from Bd.St Germain 75006 Paris

Inga kommentarer: