lördag, januari 26, 2008

Konsten att ha kul, helt enkelt


Som sagt. Fredagen var kul. Det blev La Perle som är känt för att va kul, hippa människor och yadayada. Folk stog tätt packade som laxar i en laxask (inte svårt att skriva faktiskt) ute på trottoaren + folket inomhus...Mycket tjocka svarta glasögonbågar och rutiga skjortor...ja ja det jag vill komma fram till att det va jättemycket folk helt enkelt. Vin serverades i fula glasflaskor och till det fick man plastmuggar, vem orkar diska? Sen plötsligt vid halv ett-tiden när jag skulle köpa tredje omgången alldeles för sött vitt vin, så säger dom att det är slutserverat. JA HA Vi gick och gick på orange-gult upplysta bakgator jag vinglandes i mina sköna high heels och Joanna i sköna Keds. Vårt mål med transportsträckan var Pop In, en sunkig indie-bar...Riktigt riktigt bra ställe, det kändes som man var i någons lilla hus och det var en fest....Hemmafest kallas det på svenska har jag för mig. Husfest kanske eller ff? Vem vet,,,,, Pop In hade i alla fall en liten bar, en liten trappa två små rum varav det ena hade en soft soffa och fåtöljer medens det andra också hade en soft soffa och en kristallkrona! Sen hittade vi en exakt likadan lite trappa som man kunde gå både upp och ner för. Vi gick ner och där var det tydligen något sorts dansgolv, det liknade ett nersläckt garge storlek större med en bar i ena hörnan och dom hade ölen i ett vanligt vitt kylskåp. och i andra hörnan var det en man som spelade musik. Man kallar då det DJ. discjockey eller diskjocky disckjochyyyyy.
Sen åkte vi till Pomme d'Eve där vi blev alldeles för bra på det och jag tappade bort Joanna och hon kommer inte ihåg hur hon kom hem...och jag har hennes mobil. VA?

Anna fick ett litet sött samtal från mig också cirka. 05.30.
Jag står utanför porten och kommer verkligen inte in för jag har glömt bort koden...eller jag kunde den men jag tyckte att dom hade flyttat runt på sifferknapparna så jag inte fattade. Nykter



Nu vill jag klä ut mig till Zorro

och gå till Annas bar, bli full och rista in Z

på allas ryggar.

Inga kommentarer: