torsdag, juni 14, 2007

Old-school Drama

Sen kan jag ju lika gärna passa på att knappra lite till eftersom Ni verkar vilja det. Jag vet och Jag ser men det gör inte Ni.

Imorgon är det min vän, Jenny Lefflers första dag på jobbet. Hoppas att det går bra med Sven-Eskil-Göran 78 och Britta-Stina Jönsson 84. När jag tittar på gamla människor kan jag plötsligt få en känsla av att springa fram och krama om dom...stå där och hålla om medens dom berättar sin livshistoria... Det va bättre förr sägs det. Men jag springer aldrig fram. Jag ska nog ge Jenny en anteckningsbok som hon kan ha med sig till varje liten söt oldie och så kan hon fråga snällt när hon sitter där på sängkanten...: - Hade inte du velat berätta om ditt liv, kära du. Sen antecknar Jenny hela deras liv i boken som hon sen ger till mig. Jag väljer ut det bästa som sedan skickas in till ett bokförlag...

The Oldies get no cred.

Inga kommentarer: