fredag, mars 23, 2007

HateLove

Dagen började bra då jag såg solen utanför fönstret. Men jag ska säga er att den ungefär sådär mot mitten av eftermiddagen vände totalt då jag klev in i Zara-butiken. Efter att ha nosat på ett antal intressanta väskor såg jag väskan med stort V. En grå lackväska med ask-grå genomskinlig plast, sjukt nice tänkte jag och trippade fram till kassan för att betala. När jag väl stog redo att med plånboken ser jag en lite skråma på ena hörnet...-ja ha tänker jag och säger till den fula expediten med för tight svart tröja om det möjligtvis finns en annan utan fel...Hon tittar på mig och sen på skråman...mig..skråman..mig...skråman Sen kom blixten från den klara himlen...-"Jag kan tyvärr inte sälja den här väskan, säger hon" en långhårig blond kille med förstor kavaj backar up och säger; "-Asså vi kan i princip förbjuda dig från att köpa den här väskan.""-Men va fan!, tänkte jag. "-Inte ens om jag betalar fullpris, sa jag" "-Nej inte ens de, sa han"

Fakta om ZARA:
Zara has a unique business model that has enabled it to expand and compete with quality brands at affordable prices. For instance, it is claimed that Zara needs just two weeks to develop a new product and get it to stores, compared with a nine-month industry average


Jag hatar Zara med Z

Inga kommentarer: