söndag, januari 07, 2007

French Justice


Top floor superior very bright studio with terrace,
close to Arc de Triomphe. Redone in 2006
with new furnishings.



Kan någon bara ge mig och Anna en lägenhet i Paris. Gärna med balkong, badkar, tvättmaskin och främst av allt läget ska vara bra.
Vi har för många erfarenheter av att komma i fel kvarter... men det visar sig faktiskt va nyttiga kunskaper i vårt bostadssökande just nu...ofta att man kan lura in oss i en lägenhet vid Pigalle eller ens något som förklaras som en spännande kulturdel och har ett mixat utbud av nattliv...läs: Uteliggare och Sexshower
Nog om framtiden...lets talk about den här söndagskvällen-då-ingen-pallar-orkar-vill göra något...inkulusive mig.
Jag har halvsovit fram till nu framför kanal 5. Får ett smärre utbrott på mamma för hon lagade kvällsmat redan vid 16-tiden...vem som helst kan räkna ut att man blir hungrig vid den här tiden då....ryckandet i köksluckorna efter något som snabbt kan höja blodsockernivån börjar.
Vad hittar man: Choklad. i alla dess former, Toblerone, Romerska bågar, Mörk choklad i olika procental 60% 70% eller 80%. Jag åt Jag ler

Maria kom hit innan idag och var viktig med både hennes och min laptop på vårt köksbord. Jag byggde en kopia av den modell hon gjort av vårt kommande hus. fråga mig inte varför. men håll med om att vit pappkartong är snyggare än brun. Foto kommer snart.
Peace



Inga kommentarer: