måndag, mars 17, 2008

We like to get drunk and fight each other in bars


2 Hunter's Dry (cider)

6 Vodka Cranberry

2 Viol-shots

1 Jägermeister

1 Äppel-shot

1 Jordgubbs-shot

2 Jägerbombs


Jag mådde som jag förtjänade när jag vaknade 18.00 idag.

Anna och jag var rörande överens när vi gick utanför porten igår om att denna lördags-drinken skulle stanna vid antalet: EN, möjligtvis två...va fan!

Allt var i sin ordning. Vi gick lite hit och dit..Bar. Pomme d'Eve, Cavern och Highlander...där träffade jag mina två arbetskollegor från Bugsy's, Eva och Ollie...Eva va full och bjöd på kakor med grönt te inuti, tackade nej för dom såg så sjukt äckliga ut. Tydligen joinade vi med Dotan* och hans kamrat till Pub St Michel som stänger 08.00 Där blev det ringdans med bouncern(vakten) från baren innan och det slank ner två jägerbombs. Vi stapplar ut i dunkelt morgonljus, grått och duggregn. Men detta stoppar oss verkligen inte från att gå vidare. Dotan kommer på den briljanta idéen att gå till något som heter Babylon, vilket är en bar som stänger vid 12.00 dagtid, hit kommer dom som inte vill gå hem eller inte hittat hemsläpet än...? hmm

Absolut flaskan åkte fram. och tunga beat spelades

Det som vi totalt hårt krampaktigt blundade för var ju då faktan om att Anna började kl. 12.00 på Highlander. Så vid 10 snåret kände vi lite såhär ni vet: -Nu hade det varit gott med lite frukost

Dotan som var hyper leder vägen till sitt jobb genom Söndagens solljus och promenerande par och familjer, öppnar upp köket och värmer pannkakor med ost i, och ställer sig bakom baren och serverar whisky-shots. -Anna this is exactly what you need!

Så Anna shotar den bruna mycket illasmakande vätskan och jag skänker bort min och mr.x's shotar Anna = 4 whisky-shots på 1 minut (detta är varför man älskar henne)


* Dotan är manager på The Moosehead, vilket är en kanadensisk bar som ligger 2 min från oss.



Anna gick till jobbet och sov på golvet i 15 min.

Jag gjorde ingenting.


Imorgon är det fucking St Patricks day och chefen har gett mig en svart Guinness-tröja Size: XS. Tack för den du Allan. Han kommer stå utanför baren imorgon och agera kund. Han kommer vara needy och vilja köpa sjuka rundor shots och det är hans nota som blir den med flest nollor på slutet.


Bilder kommer från gårdagens bravader. Thats a deal!

Inga kommentarer: